Krótka relacja z Holandii czyli jak za darmo zaparkować w Amsterdamie i nie tylko.

Z braku czasu nie pojawiają się u mnie relacje z podróży dlatego postanowiłem dodać krótkie sprawozdanie z pobytu w Holandii z kilkoma praktycznymi poradami. Tak więc od początku.

Wyjazd był typowo świąteczny więc i zwiedzania nie było za wiele, ponieważ przeszkadzałoby w przeżywaniu "świątecznej atmosfery". Ale jak to mówią być w Rzymie i papieża nie widzieć? Skoro więc byłem w Rotterdamie trzeba było odwiedzić Amsterdam. Ale gdzie zaparkować w Amsterdamie? Z pomocą przychodzą artykuły w internecie i parking P+R Arena  gdzie zaparkowanie na 24 godziny po godzinie 10-ej i bilety do centrum Amsterdamu  kosztuję 5-8,70 Euro. Dokładny opis w linku:
Link do strony wiatraki.nl

Ale nie byłbym sobą gdybym na tym poprzestał. Łącząc darmowe promy kursujące  w Amsterdamie z końcem strefy płatnego parkowania dochodzimy do możliwości odwiedzenia Amsterdamu samochodem i nie wydania nawet Eurocenta na parkowanie. Ja parkowałem tu:
Link do parkingu 

ale teraz bym pewnie zaparkował tutaj
Link do parkingu2 i trasa do promu

Rozkład jazdy do promu do centrum:


Trasy promów jeżeli ktoś chciałby skorzystać z innej trasy:

I oczywiście to co najlepsze sam spacer po Amsterdamie (zdjęć z dzielnicy czerwonych latarni nie posiadam - wiecie mąż, rodzic)




Podsumowując wrażenia z Amsterdamu bardzo pozytywne, chociaż podziwianie uroków miasta psuje wszechobecny tłum.


Breda
Darmowe parkingi po godzinie 18-ej, z czego nie omieszkałem skorzystać. W czasie świąt bardzo ładnie oświetlona i klimatyczna.  Ale dosyć jeden obraz wart więcej niż tysiące słów.










I Rotterdam



















Oczywiście Holandia kojarzy nam się z wiatrakami więc nie odpuściliśmy sobie wizyty w  Kinderdijk, gdzie znajduje się grupa 19 zabytkowych wiatraków wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Można zaparkować tutaj






Mimo niesprzyjającej pogody, co zapewne widać na zdjęciach, wizyta była udana "głównie dzięki świątecznej atmosferze"😅

Komentarze

  1. Witam.Wybieram sie z rodzina(2+2) do Amsterdamu i ciekawi mnie darmowy prom z pólnocy Amsterdamu do centrum i parkowanie w tymże miejscu który podałeś.Jest tam mare bezpiecznie z parkowaniem?jak oglądałam mapkę to sa dzielnice mieszkalne .A przeprawa jak rozumie to wchodzimy na pokład promu i juz?czyli nikt nic nie sprawdza i z powrotem tak samo?bo nigdzie nie znalazłem informacji ze sa bezpłatne promy ale tylko płatne ?troche dziwne?

    OdpowiedzUsuń
  2. Parkowałem jeden dzień od rana do wieczora samochodem z polskimi tablicami rejestracyjnymi i samochód był cały.
    Tak prom podpływa i wsiadamy. Nikt nic nie sprawdza. Płyniemy na drugą stronę i zwiedzamy. Z powrotem identycznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Lanzarote z Berlina 12-19 grudnia.Bilety w cenie 26 Euro.